Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Attracties & Bezienswaardigheden
Oud & Nieuw in Praag

Oud & Nieuw in Praag

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 22-10-04, 09:53   #1
VIP Lid

Sandra's avatar

Nationaliteit:
Oud & Nieuw in Praag

Hoewel ik me behoorlijk doorgewinterd voel in Praag, wil ik toch wat advies inwinnen. Dit jaar ga ik voor het eerst Oud & Nieuw daar vieren, samen met een vriendin die dat ook nog nooit daar heeft gedaan. Zijn er nog speciale plekken waar ik heen moet (in verband met festiviteiten en/of uitzicht) Ik neem aan dat er wel vuurwerk wordt afgestoken toch?! Ik laat mij dus graag door jullie informeren.
Sandra is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-10-04, 10:57   #2
VIP Lid

Nationaliteit:
Re: Advies gevraagd over Oud & Nieuw in Praag

Sandra, ik denk de Karelsbrug of "Vaclavak". Is heel erg druk maar heel leuk. Als je rustig plekje zoekt, dan zal ik kiezen voor "Petrin" - ongeloofelijke uitzicht, lekker rustig. Maar er zijn zoveel plaatsen... veel plezier met Oud en Nieuw!!!
Klara is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-10-04, 11:41   #3
VIP Lid

barbie's avatar

Een goed idee is misschien ook “Staromestske namesti”.
barbie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-10-04, 11:57   #4
Super Lid

Rudolf's avatar

Nationaliteit:

Ja, daar staken ze volgens mij wel vuurwerk af.

Vanaf Hradcany heb je ook een mooi uitzicht.

Weet iemand of de Burcht die avond/nacht geopend is en of ze daar ook vuurwerk afsteken?
Rudolf is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-12-04, 11:57   #5
Nieuw Lid

Edirfle's avatar

Ik zit tijdens de jaarwisseling ook in Praag en vraag me af;
Wat is "the place to be?"Is het voor 00.00 al druk op straat? Hoe druk is het in de diverse horeca gelegenheden? Zijn er nog plaatsen waar je beter niet kunt zijn? etc. etc.
Edirfle is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-12-05, 10:00   #6
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Zoek deze eens uit: Prague New Year's Eve Planner

Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-10-06, 16:48   #7
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Jaarwisseling in Praag?

Hallo!

Wij gaan ieder jaar naar een andere stad om de jaarwisseling te vieren (Rome, Barcelona ...) en denken er dit jaar over om dit in Praag te doen!

Is er iemand die hier over tips heeft, dit ook een keer heeft gedaan en kan laten weten of het een aan- of afrader is ... We gaan met z'n 4e en willen een goedkoop hotelletje boeken in het centrum, wat borreltjes drinken, lekker eten.. (hoe is het eten in Praag?)

Ben benieuwd!
Maarten & Pauline
Poen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-10-06, 11:44   #8
Volwaardig Lid

Lucka's avatar

Nationaliteit:
Ik zou in ieder geval adviseren niet lang meer te wachten met boeken van een hotel/appartement iets dergelijks, want het is een gekkenhuis in Praag rond de jaarwisseling! Het appartement van mijn ouders bijvoorbeeld, dat is al in februari geboekt voor de periode rond 31 december!

Meestal zit ik met mijn oma/kennissen thuis in een van de buitenwijken van Praag, het centrum is tijdens de jaarwisseling echt een drukte van jewelste, maar leuk om dat een keer mee te maken. Op de bovenstaande sites kunnen jullie denk ik al wat info vinden, verder zie je de dagen voor 31 december allemaal borden voor restaurants/bars/clubs staan met speciale aanbiedingen voor de laatste avond van het oude jaar.

Wat betreft het eten, zoals in iedere andere wereldstad geldt dat het duurder is in het centrum. Verder hoef je je echt geen zorgen te maken, als je niet van de Tsjechische keuken houdt, blijft er volop keus over, Grieks, Italiaans, Israelisch, Frans, Spaans, Mexicaans ga zo maar door. Jullie zullen in ieder geval niet verhongeren!

Succes!
Oud 08-10-06, 20:47   #9
Volwaardig Lid

Lucka's avatar

Nationaliteit:
Oja en ik herinner me net nog iets, op 1 januari is er altijd een grootse vuurwerkshow boven Letná.

Is altijd wel mooi en de laatste jaren komen er steeds meer mensen op af. Je kan het het best zien vanaf de Mánesbrug of in de buurt van het Rudolfinum/Dvořákovo Nábřeží, maar je moet er dan wel vroeg zijn, anders is het een gedring van jewelste.
Oud 11-12-06, 19:14   #10
Nieuw Lid

Nationaliteit:
oud en nieuw in Praag?!

Me orienterende op een goede invulling van oud en nieuw, kwam ik met een vriend op het idee om oud en nieuw in praag te gaan vieren (ik zag dat meer mensen dit idee hadden). enige probleem is echter dat (ook) wij geen flauw idee hadden waar we terecht kunnen. Zijn er leuke clubs in Praag waar feesten worden georganiseerd? (Kan me voorstellen dat het een beetje te koud is om de hele nacht buiten te staan). Zo ja, moet je dan kaarten kopen van tevoren en hoe? Zou geweldig zijn als iemand hier iets over weet......alsvast bedankt!!
maurice0343218 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed