|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 |
|
Actief Lid
|
een advokaat zal bijvoorbeeld ook eerder objectieve informatie geven. onze "makelaar" gaf destijds aan dat we op alle aankopen via de s.r.o. b.t.w. zouden kunnen terugkrijgen (net zo als hier in nederland). o.k. klonk goed want zo zouden we aardig wat terug kunnen krijgen van de geplande verbouwing, nieuwe inboedel etc. (en zo een stuk van de oprichtingskosten van de s.r.o. terugverdienen) later bleek het helemaal niet zo makkelijk te zijn om b.t.w. terug te vorderen, er zaten nogal wat haken en ogen aan hoorde we en dezelfde "makelaar" raadde ons af om zelfs maar een b.t.w. nummer aan te vragen (hij had zijn omzet qua verkoop van de s.r.o. aan ons inmiddels wel in de tas). ik bedoel maar die bemiddelaars zijn er natuurlijk ook om hun eigen kas te spekken. zo is veelal de bouwkundige check ook een farce, althans in ons geval. even naar het dak kijken, is er vocht in de muren, lekt er ergens wat etc. schakel een plaatselijke bouwkundige in (de advokaat heeft meestal wel contacten) en je krijgt een rapport van iemand die er voor gestudeerd heeft en voor een heel acceptabel bedrag een objectief advies geeft.
zo ook met het vinden van een boekhouder een bemiddelaar rekent als snel 1000 kronen per maand, terwijl wanneer je rechtstreeks zaken doet met een c.z. boekhouder je misschien max 3000 kronen per jaar kwijt bent ! (ik ga er even van uit dat het een woning voor hoofdzakelijk rekreatie is, en geen verhuur) suc6, ron |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
Ook wij hebben via TT een huis gekocht, en ook wij zijn door Kamila begeleid. Wij kunnen alleen maar zeggen petje af voor Kamila. Het was niet altijd makkelijk voor haar, door tussen komst van een ander, die het werk wat Kamila gedaan had weer bijna te niet deed. Nadat ze daar vertrokken is heeft ze ons nog steeds geholpen kan niet anders zeggen dan dat ze een dik complimentje mag hebben. Waar zie je dat nog, zoveel inzet zonder ook maar te zeggen sorry ik werk er niet meer zoek het maar uit. Dus degene die met het bedrijf in zee gaan waar ze nu werkt kan ik alleen maar zeggen, als Kamila jullie begeleid dan heb je iemand die zich voor de volle 100% of misschien wel voor 200% in zal zetten groetjes Hetty |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Wij hadden via TT een huis op het oog. Navraag gedaan over locatie maar die kregen we niet voordat we een overeenkomst hadden getekend. Dat uiteraard niet gedaan.
Via srealtiy.cz het huis gevonden en bezocht. Bleek dat de fotos over de TT van een hele mooie hoek waren genomen.. (vrij uitzicht en meer op achtergrond). Eenmaal op de locatie bleek dus dat de foto was genomen vlak tegen een rijtje aftandse huizen die zich op 10 meter tegenover het huis bevonden. De mensen die in die huizen woonden voornameljk van zigeunse afkomst waren. Aan de andere kant van het huis stond een oude steenfabriek waarvan het terrein als cross-veld werd gebruikt door de lokale jeugd. Dit soort praktijken komen vaker voor (zie ook andere topics) en hebben mij doen besluiten zeker geen samenwerkingsovereenkomst te sluiten ... met wie dan ook... |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Actief Lid
|
Nu een SRO niet meer nodig is, gezien de ervaringen van diverse forumleden, wordt het wellicht tijd dat ook TT hier op over gaat. CZK 2.000.000,- op omrekenkoers van 28 is € 71.430,-
€ 9.570,- is veel geld (ruim 13%) voor bemiddeling. http://www.tsjechietotaal.nl/bekijkaanbod.php?id=1211 http://www.bydlet.cz/nemovitosti/det...ich_n9881.html Bovendien staat het in een "rustig deel" (ja hoor, aan de hoofdweg naar skigebied Bublava ) en wat er nergens bij staat is dat er een flat in de achtertuin staat . U ziet: ik ken het pand ![]() Bericht 31-05-07 om 10:47 aangepast door pekar. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Actief Lid
|
ja het zijn grappenmakers die bemiddelaars (sommige niet allemaal natuurlijk) plukken effe een pand met foto's en omschrijving van een website (de oorspronkelijke verkoper en makelaar weten veelal nergens van) gooien er een percentage op en that's it. en wat doen ze eigenlijk voor die veelal forse provisie weinig weet ik uit eigen ervaring, de verkopende makelaar rekent je ook een bedrag aan provisie en verricht daarvoor diensten, de notaris wordt door de verkoper betaald en is onafhankelijk en de, in dit voorbeeld, genoemde bemiddelaar strijkt provisie op.... investering vrijwel nul (databank bijhouden etc.) en maximaal rendement. ik wil niet generaliseren hoor begrijp mee niet verkeerd kijk zelf veel bij "gaint" en die noemt gewoon de c.z. prijs zonder die "all-inn" prijs die TT hanteert. een bemiddelaar kan makkelijk zijn bij bevoorbeeld taalbarriere's maar het in dit voorbeeld genoemde bedrag aan bemiddeling (euro 9.570,-) is, naar mijn mening, buitenproportioneel. maar dat geldt ook voor de gemiddelde makelaar die hier op de nederlandse onroerend zaak markt aktief is.
ron |
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Actief Lid
|
Goedemorgen Pekar!
Wij kennen dit pand ook! Het heeft jaren in de Tsjechoreizen gids gestaan en wij hebben er een paar jaar geleden onze vakantie doorgebracht! Het huis en de tuin zijn werkelijk prima, de flat vonden we niet zo'n probleem. De doorgaande weg was inderdaad wel druk. Maar als vakantieganger let je op andere zaken dan wanneer je een pand wilt kopen. Kamila helpt ons ook nog steeds, gewldig hoor! Paulien |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Actief Lid
|
Het huis is inderdaad wel leuk, tenminste het hoofdgedeelte heeft mooie grote kamers en veel authentieke elementen. De aangeprutste winkelruimte heeft het niet echt. Is qua indeling weinig mee te beginnen, te groot voor een bijkeuken, niet logisch betrokken bij de rest van de woning en de bouwstijl wijkt erg af. De tuin is leuk, achter het huis en lager dan straatniveau maar die flat is sterk verouderd en staat erg dichtbij, privacy is ver te zoeken in dit geval.
De weg loopt op ongeveer 1,5 meter voor je raam langs en is op het zelfde niveau.... maar ik neem aan dat er mensen zijn die daar geen bezwaar tegen hebben. Het is alleen jammer dat je deze informatie pas ter plekke kan constateren; vooral als je per bezoek en per kilometer moet betalen. De positieve zaken van de woning staan uitgebreid beschreven en gefotografeerd, de minpunten worden niet vermeld, of gebagataliseerd. Ik zal niet vertellen waar deze woning staat dus als je ooit vanuit Kraslice naar Bublava rijdt, via de hoofdroute, mag je na een paar honderd meter niet naar rechts kijken ehh.... mijn Tsjechisch is een beetje roestig....kun je dit nog eens vertalen? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Nieuw Lid
|
Het is een vrij land, ook daar! Ik ben er ook geweest en na wat ge-google op stribrna vakantiehuis etc. kwam ik ook nog reisverslagen van andere potentiële kopers tegen. Ik zou, net als deze mensen, mijn geld niet in dat huis stoppen.Ik heb over TT gehoord dat heel veel mensen dezelfde jednatel hebben en dat deze ook de boekhouding doet. Zonder SRO geen jednatel en geen boekhouder!? Dit is wat ik gehoord heb misschien weten andere of dit klopt? Wij vonden redelijk veel huizen op www.ekrk.com, deze hebben een gefilterd nederlands gedeelte, maar als je Tsjechies goed genoeg is ook het volledige Tsjechische bestand. |
|
|
|