![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Welke typisch Tsjechische producten zijn verkrijgbaar in Nederland?
Goede morgen,
Zijn er typisch Tsjechische producten in Nederland te verkrijgen, zoals oplatky of kremzska horcice ? dick |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Legende
|
In dit iets oudere topic lees je wat zoal aan levensmiddelen wordt meegesleept naar Nederland nakup-z-ceska en in dit recentere topic, wat nog meer wordt meegebracht: ik neem mee terug
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
hé liever niet ... dan heben we tenminste iets om echt naar uit te kijken ! ik heb zo'n zin in paddestoelsoep en knedlicky met vruchten bestrooid met die lekkere kaas...en de topinky, sommige kazen ... en kerstkoekjes enz... Heerlijk om daar naar uit te kijken en dat hier niet e kunnen kopen. Neem me niet kwalijk, hé ?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
Ahum, we gaan nu weer opsommen wat we allemaal zo lekker vinden, en wat we graag mee terugslepen, maar volgens mij wil Dick gewoon weten waar hij in NEDERLAND Tsjechische producten kan kopen.
Om je de waarheid te zeggen, Dick, ik heb geen flauw idee. Maar mijn lijfspreuk is, eet en drink het in het land waar het is gemaakt. Thuis valt het altijd tegen!:snik: |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Nieuw Lid
|
kremzska horcice
Citaat:
Het valt mij op -ik heb het ander lijntje bekeken- dat er toch producten zijn die jullie allemaal wel noemen, Waarbij de kremzska horcice veelvuldig voorkomt. Ik heb die vraag niet zo maar neergelegd, maar ben sinds mijn pensionering -pre pensioen- bezig om typische Tsjechise producten naar Nederland te halen. Ik ben al 40 jaar met een pracht van een Tsjechische vrouw getrouwd en de nostalgische behoeft van Tsjechische producten, gekoppeld aan de vraag daarnaar door mijn familie heeft me besloten dit te gaan doen. Ik wil er verder geen reklame voor maken, want daar is dit forum niet voor, maar ik wil wel gebruik maken van jullie ideeen wat je graag in Nederland zou willen kunnen krijgen op dit gebied. Laat je wensen weten en ik ga kijken of het haalbaar is dit te laten verkopen in de gangbare Nederlandse Speciaalzaak of de supermarkt.kremzska horcice is in ieder geval wel al te koop in de winkel. Dick |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Legende
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Forum Freak
|
Persoonlijk hoef ik niet zo nodig Tsjechische spullen in Nederland, ik eet en drink ze liever daar!!
Maar ik kan me wel voorstellen dat Tsjechen die in Nederland wonen daar anders over denken. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
nou op z'n tijd zo'n typisch tsjechisch biertje, heerlijk maar dan betaal je je weer scheel hier natuurlijk want als het officieel ingevoerd wordt komt die nare accijns er weer bovenop enz. enz. dus laten ze dat ook maar daar houden dan dan haal ik ze zelf wel paar x p/jaar:-)
|
|
|
|