|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Even voorstellen
Dag forummers!
Ben nieuw hier, dus wel zo sociaal om me even voorstellen. Mijn naam is Leon de Wolf, 21 jaar, woon en studeer in Groningen en nu een half jaar in Wenen voor mn studie. Vlakbij Tsjechië dus. Heb me hier aangemeld omdat ik wel meer wil weten van Tsjechië. Het is een niet al te groot land, maar toch groter dan ons kleine Nederland en qua afstand is het gewoon, zeker naar Praag en het westen niet ver. Volgens mij weten veel te weinig Nederlanders dit, of gaan er nooit heen (beetje vergelijkbaar met Denemarken)maargoed. Verder kan ja natuurlijk op de Autobahn lekker blazen met je auto, als ie dat kan natuurlijk. De sfeer en opzet van deze site spreekt me ook wel aan, en het is ook vrij actief, wat natuurlijk belangrijk is voor een forum. Wat heb ik met Tsjechië. Ben er 2 keer geweest nu en dat was beide malen in Praag. In 2001 met de middelbare school voor 5 dagen meen ik. Dit was echt te gek voor woorden, helemaal super. En in 2003 met mn ouders ook naar Praag. Wat een sprookjesachtige wereldstad is het toch. Ben sowieso gek op steden, maar Praag staat toch wel erg hoog in mn lijstje. Andere steden als Budapest, Bratislava, Krakow enzovoort ken ik danwel niet. Hoor namelijk weleens dat mensen Budapest nog mooier dan Praag vinden. Nu ik in Wenen een half jaar studeer, wat ook een indrukwekkend mooie stad is, begin je toch wel te beseffen dat het in Nederland toch behelpen is als je van klassieke gebouwen houdt en dat soort dingen. Er zijn natuurlijk genoeg mooie steden, maar ga over de grens en als je het mij vraagt stikt het van de prachtige bouwwerken. In Nederland is dit naar mijn mening veel minder het geval, en de stijl is in ieder geval anders. Wellicht is dit toch ook wel deels een kwestie van; bij de buren is het gras altijd groener. Soms heb ik het gevoel alsof men in Nederland al staat te juichen als een sloot een kronkel heeft en eens niet rechtloopt, bij wijze van spreken dan. Maar Tsjechië ligt hier natuurlijk om de hoek in Wenen, en wil toch wel een paar tripjes gaan maken daarheen, ondanks dat ik geen auto heb. Dus nu kan ik in ieder geval reageren of een topic openen. Las in het archief een topic over Tsjechische meisjes/jongens? Zou daar wel even willen reageren. Maar dat topic zit volgens mij op slot? Zou dat topic weer open kunnen, of kan ik dan beter zelf een nieuw topic openen?Groetjes! Leon |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Super Lid
|
Nu je lid bent zal het vast niet meer op slot zitten!
|
|
|
#3 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
Loupster, je hebt geen toegang tot deze pagina. Dit kan diverse oorzaken hebben:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Forum Freak
|
Leon, allereerst welkom op het forum en leuk dat je jezelf even voorstelt.
Over dat bericht waar je op wilt reageren: Dat is al van 2003, dus een jaar of 3 oud. Verder is de opzet van het forum een tijdje geleden omgezet naar een nieuw forum, dus daar kan het ook mee te maken hebben dat je er niet of niet meer op kunt reageren. (Het lukt mij ook niet hoor, dus het ligt niet aan jou) groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Leon van harte welkom bij de "Tsjechofielen" en veel leesplezier toegewenst!
Ik hoop dat je je snel thuis zult voelen. Gerrit
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Niet te verslaafd raken natuurlijk. Over dat topic, als ik jou was zou ik een nieuw topic openen Mag ik trouwens vragen wat je voor studie doet? ![]() Lukas |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gast
|
Hoi Leon,
Wenen is inderdaad erg mooi! Ik ben er deze zomer(helaas maar voor een dag) geweest. Ik heb helaas te weinig tijd gehad om alles te zien. Dus als je nog tips hebt.... Verder weten de Nederlanders Tsjechie heel goed te vinden. Daarvoor hoef je in het hoogseizoen maar op een doorsnee camping in Tsjechie te lopen. Nederlander aan Nederlander.... Tips die ik kan geven om te bezoeken: Het Stadje Cesky Krumlov. Veel oude gebouwtjes die zijn beschilderd, leuk riviertje dat er door heen loopt. En een erg mooie burcht. Volgens mij is het doprje ook opgenomen in de lijst van wereld erfgoed. Slot Hluboka is ook zeer zeker bezichtigen waard. Wit kasteel dat zo het huis van doornroosje zou kunnen zijn(vind ik dan..). Maar als je zoekt op het forum vind je nog veel meer. Ik moet wel erbij zeggen dat beide plaatsen misschien wel een eindje rijden zijn vanaf Wenen. Maar dat is het zeker waard. Veel succes met je studie! groetjes Monique |
|
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
Welkom in het mooiste land en probeer de Gulás.
![]()
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
Ik ben het ermee eens dat het het waard is om het slot Hluboka te bezichtigen, echt prachtig!
|
|
|
|