![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
nieuw lid, even voorstellen
Hallo, ik ben Sjaak, 53 jaar, gehuwd, 2 kinderen. Wij zijn voor het eerst in mei 1992 in Tsjechië op vakantie geweest in Tabor. In december 1993 zijn we voor het eerst op wintersport gegaan in Tsjechië en hebben een huisje gehuurd in Semily. Aangezien wij beginnende wintersporters waren zijn we door de eigenaar gewezen op een kleiner skigebiedje, Paseky nad Jizerou. Tot en met afgelopen december hebben we daar jaarlijks geskied omdat het nog iets 'puurs' heeft en nog niet zo toeristisch is als Rokytnice en Harrachov.
Voor komende december hebben we een huisje in Dolni Lanov en gaan we dus in een ander gebied skën, Herlikovice bij Vrchlabi. Sinds enige tijd bezinnen wij ons op een huisje kopen in Tsjechië. Voorwaarde voor ons is wel dat je er ook in de buurt kunt skiën. Wij denken dan in eerste instantie aan het Reuzengebergte of in West Bohemen, omgeving Klinovec of Bozi Dar. Of we dan ook tot verhuur over zullen gaan is mede afhankelijk van hetgeen daar allemaal voor komt kijken. Daar hebben wij nu nog geen beeld van. Maar.. wellicht via het forum zijn er leden die hun ervaringen willen delen. Met vriendelijke groeten, Sjaak |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forum Freak
|
Welkom Sjakie op 't Forum. Ik zou zeggen, gebruik de
zoekfunctie
en je zal veel kunnen vinden. Succes ermee en raak niet te erg verslaafd aan het forum
![]() Lukas |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
Hallo Sjakie.
Welkom op het Forum. Wij hebben een verbouwde boerderij in Struzinec bij Lomnice Nad Popelkou. Het ligt ongeveer 10 km vanaf Semily. Mijn vraag aan jouw is: het ski gebied waar jij het over hebt ( Paseky nad Jizerou) is dit op de berg bij Semily? Zo niet waar kan ik het dan vinden. Ik wens jullie succes bij het vinden van een woning. Groetjes Sylvia |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nieuw Lid
|
Neen, dit ligt niet op de berg bij Semily. Paseky ligt op de weg van Rokytnice naar Harrachov. Even voor bij Rokytnice links af de rivier Jizerou oversteken en dan ca 4 km doorrijden. Vysoke ligt ook in de nabijheid van Paseky.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
Ook (weer) nieuw aangemeld.
Een goedenavond forumgangers.
Daar ik mijn vorige gegevens kwijt ben geraakt maar weer opnieuw aangemeld hier.Wij, mijn vrouw,kinderen en ik, zijn eveneens al jaren Tsjechiëgangers die geen genoeg kunnen krijgen van dit land. Vandaar kijken we ook al jaren op dit forum. We zullen veel van elkaar blijven lezen en leren hier. vr.gr. Cor |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Forum Freak
|
Ook voor Jeeceeha heel erg welkom en niet te verslaafd raken he?
Hoewel... Er zijn ergere dingen om aan verslaafd te raken Lukas |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pivonist
|
Welkom Sjaak en familie, een belangrijke vraag, drinkt u in Tsjechië bier en zo ja hoe vond u het?
|
|