|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Lid
|
Er gaat niets boven Tsjechische volksmuziek
Gelezen in de krant
Math Vroemen op zoek naar topmuzikanten voor nieuw limburgs toporkest dat uitsluitend Tsjechische volksmuziek speelt. Zijn verknochtheid aan de volksmuziek, het land en de mensen resulteerde in het initiatief om in zijn eigen provincie een orkest op te richten dat zijn geliefde muziek gaat spelen. Enkele limburgse topmuziekanten en conservatoriummensen hebben reeds interesse getoond. Ondanks het hoge niveau blijven het wat betaling betreft amateurs. Naast muzikanten is hij ook op zoek naar 2 zangeressen en 2 zangers die vnl. in het tsjechies zingen.Voor professionele begeleiding is aangetrokken Tiny Lisak van het ministerie van cultuur in Praag. Roger Moens dirigent van de Mestreechter Staar gaat de zangrepetities leiden. Ook komt er een info avond. Wie meer wil weten over de plannen van Vroemen kan mailen naar vroemen.math@home.nl Mensen die een andere dan muzikale functie willen vervullen zijn eveneens welkom. Dit bericht heb ik gedeeltelijk overgenomen uit de krant. Heb meneer vroemen gemaild over dit forum gr. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
Er wordt al jaren lang,Tsjechische volksmuziek gespeeld door nederlandse mensen van consevatorium,amateurs enz wij zijn er zelf een van.(gerben zelfs dirigent van een kapel)
In Muntendam provincie groningen word elk jaar een blaaskapellen concours gehouden waar dan kapellen komen uit heel het land die dus ook muziek uit tsjechie spelen. Sávond is dan de grote knaller dan treed de groep prespolanka op uit tsjechie. 12 jaar geleden zijn wij bij enkele leden van deze kapel op bezoek geweest in tsjechie Het is jammer dat limburg zover van Friesland ligt want ik had zeker belangstelling groet Rika |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lid
|
maas en mijn
Een weekblad wat huis aan huis bezorgt wordt |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Super Lid
|
Nog iemand die de vele overeenkomsten tussen het vroegere Limburg en Tsjechië heeft ontdekt...
Maar wat wordt eigenlijk bedoeld met volksmuziek: blaaskapel, traditioneel strijkorkest met clarinet en zang of wellicht zelfs een kampvuurensemble?
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
http://www.mistrinanka.cz/mp3/de_1_1.mp3
probeer deze link maar (kweenie oftie zo goed werkt). Dechovka is niet bepaald mijn cup of tea
|
|
|
#8 |
|
Legende
|
Er is hier ooit iemand op het Forum geweest die zo'n Tsjechische HoEmPaPa (in het Tsjechisch "dechovka") muziek band had. Ik kan alleen niet op de naam komen.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Forum Freak
|
Vasek, bedoel je de De Zwarte Fanfare ?
Wij hebben hen zien spelen op een folklore festival in Hluk. Later heb ik hen ontmoet op de forummeeting in Nigtevecht op 14 mei 2005. Ik meen me te herinneren dat de vrouw van deze muzikant Sandra heette. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Legende
|
Citaat:
|
|