Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Wintersport
Broumov

Broumov

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 26-01-06, 14:28   #1
Tinkelbel
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ski info regio Mezimesti-Broumov

Wij gaan voor het eerst naar Tsjechië op wintersport. Heb via adfino beheer een boerenhoeve gehuurd. Het reisgezelschap bestaat uit onze familie moedertje 84, mijn zusje met man en 2 kinderen 12 en 14 (beiden willen graag snowboarden). Onze 'standplaats' is in Viznov bij Mezimesti in het reuzengebergte. Er moeten meerdere skigebieden in de omgeving zijn waaronder Janovičky (17,5 km), Horni Adrspach (20 km) en Radvanice (28 km) en Unisław Śląski (Polen 17,2 km). Er werd aangegeven dat er meer skigebieden zijn, maar aangezien de eigenaar zelf geen skiër is, is de ski-info beperkt. Nu heb ik het internet afgeschuimd naar info en ook deze site. Veel info over dit gebied is er niet en wat ik heb gevonden, is voor mij onleesbaar (mijn tsjechisch en pools houdt niet over). Heeft iemand info over dit grensgebied in de vorm van sites, kaarten, boeken, andere skigebieden (ook Polen), begaanbaarheid wegen (bepalend voor afstanden/tijd). Het gaat dus met name om snowboard pistes. Rolf en ik zijn ervaren skiërs maar vanwege gezondheid helaas nu meer recreatief dan fanatiek. Mijn zusje en man zijn beginners dus ook niet al te veel eisen. Grote wens is wel een gondel opdat mijn moedertje kan pleisteren in een skihut. Zelf dachten we aan Janske Lazne, maar of dit haalbaar cq de enige optie is weet ik niet.
Hoop dat jullie wat kunnen betekenen.
gr

Emily
Tinkelbel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-01-06, 14:34   #2
Marcel
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
allereerst welkom op het Forum.

skiën in viznoz zal er niet bij zijn, ook de nabije omgeving niet.
langlaufen uitstekend.
ik denk dat je VVV van broumov moet bezoeken voor meer info. de beste man aldaar spreekt duits en komt direct met verhalen over zijn reisleiderschap met trips naar nederland. neem dus maar een pakje brood mee !
ik weet ook niet wat het inhoud mbt ski-passen als je meerdere gebieden en pistes wilt gaan bezoeken. ik ben geen skiër, wel langlaufen, maar dat doen we gewoon waar we dat leuk vinden.

marcel
Oud 26-01-06, 18:24   #3
Gorrit
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
In Teplice nad Metuje is een kleine maar gezellige piste
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-02-06, 00:22   #4
Tinkelbel
Nieuw Lid

Nationaliteit:
De verrassing van voorbereiden

Ik ben al wat wijzer geworden aangaande skimogelijkheden en wil deze graag met jullie delen. Dus... mochten er meer mensen naar 'onze hoek' gaan bekijk dan deze pagina eens.
Tinkelbel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-09-06, 20:14   #5
Hilda Rodenboog
Nieuw Lid

Hilda Rodenboog's avatar

Nationaliteit:
Broumov

Hallo mensen,

Wij zijn nog nooit in de winter in Tsjechië geweest en nu hebben wij een huis in de omgeving van Broumov gekocht en willen o.a. met oud en nieuw een weekje naar ons huis, hoe zijn de winters in dat gebied moet je sneeuwkettingen mee, heb begrepen dat het er erg koud kan zijn wie weet hier meer over ?

Groetjes,

Hilda
Hilda Rodenboog is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-09-06, 20:24   #6
spookycat
VIP Lid

Hey Hilda, volgens mij zitte jullie daar in een heel mooie natuur
De winters zijn streng vaak met meters sneeuw
Zeker winterbanden oplegge
en sneeuwkettinge in de kofferbak
groetjes
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-09-06, 10:06   #7
RuPaMíŠá
Actief Lid

RuPaMíŠá's avatar

Nationaliteit:
-15 graden gemiddeld en absoluut met winterbanden anders kom je gegarandeerd niet ver en sneeuwkettingen bij je hebben is een must, beide zijn ook verplicht in de winter
RuPaMíŠá is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-06, 07:20   #8
Marcel
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Hilda Rodenboog schreef:
..... nu hebben wij een huis in de omgeving van Broumov gekocht ..... hoe zijn de winters in dat gebied moet je sneeuwkettingen mee, heb begrepen dat het er erg koud kan zijn wie weet hier meer over ?
is dat handig ?? eerst kopen en dan kijken/informeren hoe de seizoenen eruit zien cq zich gedragen ???
Oud 19-09-06, 07:22   #9
Hilda Rodenboog
Nieuw Lid

Hilda Rodenboog's avatar

Nationaliteit:
Marcel,

Wij zijn wel eerder in Tsjechië geweest natuurlijk en hebben ons goed laten informeren alleen zijn wij benieuwd naar ervaringen van anderen in de winter in Tsjsechië.
Hilda Rodenboog is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed