Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Wintersport
Rokytnice nad Jizerou

Rokytnice nad Jizerou

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 11-08-06, 21:18   #31
Volwaardig Lid

dijk's avatar

Nationaliteit:
Sinds het begin van dit jaar zijn snowboarders toegestaan in Horny Domky. In januari hoorden we dit in Rokytnice. Helaas gingen we toen net naar huis. Maar in febr 2006 zijn 2 van mijn kinderen, elke dag met de stoeltjeslift naar boven op de Lysa Hora geweest. Geen probleem dus voor snowboarders.
Groetjes Margriet
dijk is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-08-06, 05:10   #32
Volwaardig Lid

inas's avatar

Nationaliteit:
Ze mochten het afgelopen jaar echt met de stoeltjeslift mee (voor het eerst) Op de website van Holidayinfo.cz taat te lezen dat wanneer de snowboarders zich weten te gedragen dit verlengd gaat worden.
inas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-09-06, 14:05   #33
Actief Lid

Nationaliteit:
Een vraag, is de toegang tot lysa hora nu ondertussen verbeterd of is het nog immer klunen tot aan de ankerlift?
ILDIB is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-09-06, 15:00   #34
Volwaardig Lid

dijk's avatar

Nationaliteit:
De route er naar toe was afgelopen winter nog niet veranderd, klunen naar de eerste ankerlift. Het was er soms erg druk, maar ja dat is dan zo.
Groetjes Margriet
dijk is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-09-06, 22:42   #35
Volwaardig Lid

surfdj's avatar

Nationaliteit:
Helaas is het niet anders. Vond het wel een groot nadeel. Enorme wachttijd.
Wel veel leuke tips gekregen van een Nederlander die daar altijd skiet. Het was voor ons de eerste kennismaking met Lysa Hora. Zeer mistig en koud en daarom niet echt kunnen genieten van......
Komend seizoen dan maar!
En die snowboarders hebben toch een ander idee van "rekening houden met anderen". Maar dat schijnt zo te horen bij veel boarders (helaas). Dit geldt niet voor alle boarders, maar show off hoort bij deze tak van wintersport.

surfdj
Oud 14-09-06, 08:30   #36
Actief Lid

Nationaliteit:
Boarders zijn echt irritant ja..
Oud 14-09-06, 15:29   #37
Volwaardig Lid

surfdj's avatar

Nationaliteit:
Ik ben het niet met ILDIB eens. NIET alle boarders zijn irritant. Er zijn er ook die de mooiste trics doen ZONDER overlast te veroorzaken. En daar kan ik best van genieten.
Surfdj
Oud 14-09-06, 19:46   #38
Super Lid

Maria's avatar

Ja, het was in feb 2006 nog klunen tot aan de ankerlift, waar je naar mijn smaak met jongere kinderen ook niet in kunt. Als je er uit valt is er 'no escape'! volgens mij glij je dan gewoon een kilometer naar beneden...
Bovenaan is het vrij smal (eerste gedeelte blauwe piste), naast snowboarders kan je hier ook last hebben van de zeer ervaren skieërs die zich daar uitleven oftewel keihard rakelings langs je heen vliegen... Ikzelf wordt daar niet zo zenuwachtig van maar kinderen natuurlijk wel. Goed, dit soort types zal je wel in alle lagen en alle soorten sporters hebben. In elk geval hoor je snowboarders nog aankomen!
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-09-06, 08:47   #39
Actief Lid

Nationaliteit:
Dan hebben ze weinig veranderd, in 2003 was het ook al zo met die ankerlift en en matige toegang vanaf parkeerplaats, snap dat niet, hebben een prachtige stoeltjeslift op de berg en dan gaan ze zon amateuristische toegang handhaven.

BOARDERS (niet alle, zeg maar 80%) zijn wel irritant, hebben het zo druk met showen dat ze niks in de gaten hebben en in de rij bij de lift staan ze zo stoer te dissen dat ze niet in de peiling hebben dat die plank dwarsstaat en alles blokkeert. Nog irritanter, ze schrapen de boel bij matige sneeuw helemaal aan gort..
Oud 17-10-06, 18:22   #40
Nieuw Lid

Snowboarden

Hallo allemaal,

Wij gaan in februari met z'n zessen richting Rokutnice nad Jizerou
2 daarvan skieen, 3 snowboarden en 1 doet geen van beide.:snik:

Ik heb gelezen op deze site dat je als snowboarder zijnde geen gebruik mag maken van de stoeltjeslift.
Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over snowboarden in dit gebied en of we nu wel op de lange pistes terecht kunnen????:traan:

Tevens een vraag of er hier voldoende vermaak is voor iemand niet aan skieen of snowboarden doet?

Misschien dat iemand op dit forum mij meer kan vertellen hierover?

Met vriendelijke groet,

Fam Stokman
famstokman is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed