het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 10-07-03, 15:30   #1
Nieuw Lid

Huisdieren mee naar Tsjechië

We gaan binnenkort met ons gezin voor 2 weken naar Zuid-bohemen, in de buurt van ceske budejovice. Wie kan ons goede restaurants aanbevelen? Mogen honden binnen in restaurants?
de_max
de_max is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-07-03, 03:24   #2
Berichten van gasten...

Re: restaurant + hond

Wat ik begrepen heb, maar ik weet het nog niet zeker is dat honden mee mogen naar een restaurant maar dat ze dan een muilkorf moeten dragen. Dez muilkorf schijnt ook verplicht te zijn in het openbaar vervoer. Ik ben dit nog aan het uitzoeken omdat wij zelf ook onze honden meenemen op vakantie. Wij zijn dan wel niet van plan naar een restaurant te gaan maar we willen bij de grens niet voor verassingen komen te staan en willen daarom weten of het slim is muilkorven mee te nemen of niet.
groetjes
Saskia
Gast is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-07-03, 17:26   #3
Volwaardig Lid

Andy's avatar

Nationaliteit:

Hi Guys.
Yip een muilkorf is verplicht in het openbaar vervoer. Je mag niet in Bus, Tram of Metro zonder zo'n ding.
Bij de grens zullen ze niet controleren of je hem mee hebt, wel vragen ze veel om het "honden paspoort" (inentingenboekje). Als je dit niet mee hebt mag je TERUG NAAR HUIS.. Jammer maar helaas, nee je komt dan echt de grens niet over.
Wat een restaurant betreft, dit hangt af van waar je bent en wat voor hond je hebt. Onze hond is ook wel eens mee geweest naar een restaurant maar we hoefde nooit een korf op te zetten (we hebben er niet eens een. )
Andy
Andy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-07-03, 01:28   #4
Actief Lid

judith's avatar

Nationaliteit:

Eerlijk gezegd ben ik in Tsjechie nog nooit in een slecht restaurant terecht gekomen! Een woordenboekje mee nemen is wel handig, niet overal is een menukaart in een andere taal dan Tsjechisch voor handen.
Ik ben zelf met meerdere malen met mijn hond (kruising herder/labrador) naar Karlovy Vary en omgeving geweest. De hond was in ieder restaurant welkom, zelfs als ze helemaal nat en vies van het bos was. Ze kreeg bijna altijd een bak water gepresenteerd, zonder dat ik daar zelf om hoefde te vragen. Een enkele keer waren er ook restjes uit de keuken, die ze op mocht smikkelen.
In Praag was het een ander verhaal, dan is een muilkorf echt wel vereist.
judith is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-03-04, 01:50   #5
Nieuw Lid

Duitse Herder mee op vakantie in CR

Wie heeft er ervaring om een forse hond als een DH mee te nemen op vakantie naar de CR? Hij is welliswaar netjes opgevoed(afgericht) en wij zijn ons van onze plichten t.o.v. de hond bewust, maar toch...hoe reageert de gemiddelde Tsjech hierop?? Ik doel met name op: terrasjes, restaurants e.d.
Tom.S is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-03-04, 06:51   #6
VIP Lid

Nationaliteit:
Re: Duitse Herder mee op vakantie in CR

Ik denkt dat dit geen probleem wordt. Ik had zelf ook duitse herder en alles ging prima. Alleen in openbaar vervoer kan je niet zomaar in, maar dat zal toch niet gebeuren, he? Als hij lief is en niet uitvalt naar de mensen, dat zal het zonder problemen verlopen.
Klara is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-03-04, 06:54   #7
VIP Lid

Nationaliteit:

Trouwens, ook wij zijn al meerdere malen in CZ geweest (vanuit NL), met onze dobermann en dat ging ook prima!
Klara is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-03-04, 07:33   #8
Geroyeerd lid

Officieel moet een hond een muilkorf dragen, maar daar wordt vaak de hand mee gelicht. Als buitenlander loop je wellicht meer risico dat je daar een bekeuring voor krijgt. Verder denk ik dat de acceptatie net zo is als in Holland. De een houd er van, de ander niet. Het ligt er ook aan of de hond rustig is en op de grond gaat liggen of irritant is. Ook ligt het er aan hoe de baas daarmee omgaat. Op terras is het geen probleem. Zelfs in restuarants kun je honden meenemen, maar niet iedereen vindt dat plezierig.
Robert is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-03-04, 09:21   #9
cor
Super Lid

Nationaliteit:

wij zijn al meerdere jaren met soms 4 honden op vakantie gweest nooit geen probleem geweest.(meerdere families).je weet zelf het best wat wel en niet kan.je moet alleen zorgen dat de papierwinkel in orde is.
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-03-04, 09:23   #10
cor
Super Lid

Nationaliteit:

trouwens nooit geen muilkorf nodig gehad en ook daar nooit geen problemen mee gehad.
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels