![]() |
|
|
#51 |
|
VIP Lid
|
Omdat ik de mensen die bij Ryanair werken ongeoorloofd grof vind tegen de passagiers. En ze stralen totaal geen professionaliteit uit, wat ik voor mijn eigen niet erg vind, maar dan wel voor mensen die de eerste keer vliegen ofzo. Ik ken een paar mensen die als steward bij Ryanair werken en toen ik hun dat zei, was hun antwoord: 'Well, you get what you paid for.' Hoe professioneel!!!!!
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
VIP Lid
|
even marginaal dus hoe dat pasqual zijn en zus en vriend werden behandeld dus?
. iedereen zal wel positieve EN negatieve verhalen hebben over beide lowbudgetmaatschappijen. Ik zou bijna denken als ik het woord 'marginaal' lees,dat ze iedereen een job als steward(ess) zouden geven.... voor die 5 euro dat je vliegt bij ryanair(bij manier van spreken),zou ik allesinds geen koninklijke behandeling verwachten...(mss ergens logisch?), wel een stand van zaken geven bij ev. vertraging,zou toch mogen. mss zijn wij mss iets teveel gewoon op dat vlak. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Ik ben inmiddels weer terug na woensdag naar Praag en gisteren vanuit Praag weer terug te hebben gevlogen met
skyeurope
. Bij mij ging alles goed, geen noemenswaardige vertragingen, aardig personeel en in tegenstelling tot wat hier op het forum staat, vond ik de drankjes (en hapjes) niet enorm duur. Als je gewone cappuchino neemt, kost het geloof ik €1,50, wil je persé illy dan werd het wel een dure kop koffie, maar die hadden ze niet tijdens mijn vlucht. Een flesje lekkere Tsjechische wijn was geloof ik €3,-. (je mag ook in kronen betalen dan werd dit 85 kronen). Meer dan één drankje kun je amper nemen trouwens, voor je het weet ben je op de bestemming. Kortom: Ik zou zo weer boeken, want net wat anderen ook zeiden, bij een duurdere vliegmaatschappij kun je ook uren vertraging meemaken. |
|
|
|
|
|
#54 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Even terug komend op deze vlucht, ik heb nagevraagd wat er aan de hand was. Het vliegtuig is beschadigd nadat iemand van een andere afhandelaar met een wagentje op het platform tegen het vliegtuig is aangereden. Nu is het een low budget maatschappij en kunnen die niet even een ander toestel inzetten helaas natuurlijk. Die kist heeft er een week gestaan hier in de hangar op schiphol is van de week terug gevlogen, ik heb de bemanning nog begeleid. Graag wil ik er ook bij vertellen dat voor ons "werkende op schiphol" er niks vervelenders is dan de passagiers niet de juiste info te kunnen geven. Mijn collega die bij de sky balie zat wist er ook waarschijnlijk niks van af. Wij als personeel krijgen in principe net zoveel informatie als wij de passagiers kunnen geven. In de meeste gevallen weten we niet wat de oorzaak is. Het enige wat wij kunnen zien is hoeveel vertraging er is in een soort systeem, en zolang ze dat niet updaten kunnen we ook niet zien dat het langer gaat duren. Het is eigenlijk net als via teletekst of internet. Ik krijg vaak het idee dat passagiers denken dat je informatie achter houd terwijl dat niet zo is. We weten zelf ook niet beter. Ik probeer vaak de passagier op een zo goed mogelijke manier te helpen met alles wat ik kan maar vaak wordt dat niet gewardeerd of wordt het als normaal beschouwd. Het leven is niet zo makkelijk op schiphol.. zowel voor de passagiers als voor het personeel ![]() |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Lid
|
Actie SkyEurope?
Ik kan het nergens op het forum vinden, maar van een collega weet ik dat als je voor 10 september bij
SkyEurope
een reis in de periode 1 oktober 2006 tot 24 maart 2007 boekt, betaal je geen belastingen of toeslagen !!!
Mozna je to uz stara informace (a take nevim, jestli platna), ale pokud si pred 10. zari booknete let do Cech u SkyEurope , a to v obdobi od 1. rijna do 24. brezna, neplatite letistni poplatky! Pokud uz to nekde na foru je, tak se omlouvam ![]() |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Actief Lid
|
KloptCharaska.
Ze hebben vaak dergelijke acties. Ik raad je aan op hun website je in te schrijven voor hun nieuwsbrieven en je reizen een beetje vooruit in plannen indien mogelijk. Scheelt veel! |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Inmiddels ook weer geboekt en voor mijn partner zelfs twee keer (mijn vrije dagen raken op, snik).
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Actief Lid
|
Heb ook gekeken naar een vlucht tijden de actie bij
Sky Europe
, maar dan nog kwam ik duurder uit dan bij Smartwings (op dezelfde dag vliegen)
Beetje vreemd toch??? |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Weer nieuws. Misschien sla ik een beetje door, maar had inmiddels wat compensatiedagen op mijn werk opgebouwd en voor de komende twee maanden 4 vluchten geboekt met
skyeurope
naar Praag (heb een huisje in Senohraby bij Praag). Vandaag werd ik echter wakker met een vervelend mailtje van
skyeurope
: Twee van de vier vluchten waren geanulleerd, wegens een nieuw winterschema?! Ik gebeld (op één van de vluchten zou ik mijn partner verrast hebben die daar dan wat langer was) en ik moet zeggen, het valt allemaal mee. Ik kon kiezen uit drie dingen:
1. Geld terug 2. Voor dezelfde prijs vliegen naar een andere bestemming 3. Vliegen op een andere datum Al met al heb ik beide vluchten één dag kunnen verschuiven, dus daar kom ik heel goed overheen. Er kwamen geen kosten bij, alhoewel de "nieuwe" vluchten van oorsprong duurder waren (logisch uiteraard, het was niet mijn idee om te wijzigen, maar niet iedere maatschappij houdt daar rekening mee). Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, ik blijf nog steeds fan van skyeurope hoor! Zeer aardige telefonistes en ik vind dat ze heel transparant met de informatie omgaan. Geen stiekem gedoe. Een andere leuke bijkomstigheid: In het boekje van skyeurope (skyblue) in het vliegtuig stond een artikel over Amsterdam. M'n moeder en ik zaten het door te bladeren, toen we opeens een schitterende foto zagen van mijn moeder's huis op de Oudezijds Kolk. Zo'n duidelijke foto had ze nog niet en het boekje mochten we hebben. Wij blij. Verder bladerend staat er een foto en artikel in van hotel Sen in Senohraby, practisch om de hoek bij mijn huisje in Tsjechië. Ze zeggen "toeval bestaat niet". Ach ja, misschien niet zo nuchter, maar bij mij kan skyeurope niet meer stuk hoor! |
|
|
|