|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
Dank je wel. Nu ben ik ook voorbereid op wat mij wellicht te wachten staat. Ik ben namelijk ook zo gek geweest om hierop in te gaan omdat ik mijn keuze voor salaris duidelijk had gemaakt. Ach, we gaan het zien. Ik mocht wel heel snel komen, misschien ben ik wel bijzonder;-)) GRAPJE
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Actief Lid
|
Snap het toch ni ghelemaal.........telefonisch interview ging lekker, beleefd en duurde vrij lang. M'n ticket krijg ik teruggestort de 1e maand dat ik salaris krijg. en dat loon? ach, als het gemiddelde in CZ op iets meer dan 17.000 czk ligt, waarom zou ik dan klagen. Bovendien, als ik voor het geld had gegaan, had ik wel een ander land uitgekozen...
Laten we eerlijk zijn, met 30.000 czk p.m kan je nog steeds prima rondkomen in CZ........ook al is Praag duur...... (zij reageerden toen ook heel verbaasd toen ik vertelde dat Praag in de top 50 van duurste steden ter wereld staat) En buiten het salaris, is het een ervaring waar weinig tegenop kan. ik zie het meer als een investering in mezelf en verder zie k wel....... Gr. Raymond |
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Vind dit wel beetje simpel. Mijn vader is site manager bij de NEM. Deze kan op verzoek van de klant naar het land gestuurd worden waar producten geproduceerd worden. Hij begeleid dan dus het gehele project. De NEM rekent hier 1.000 euro per dag voor, maar je gelooft toch neit dat mijn vader 1.000 euro per dag krijgt......
Ik snap je strekking wel, maar het klopt niet helemaal natuurlijk. waarom kunnen ze 200 dollar per uur vragen? omdat een project van zo'n consultant een besparing zal hebben van ? € 100.000 p.j.? Ik ben zelf green belt six sigma en mijn projecten moeten minimaal 25.000 euro p.j. besparen voor het bedrijf. Overigens houdt het niet op bij de consultant, in die 200 dollar zitten ook de kosten voor de administratieve kracht die op het kantoor zit, de kosten van de PZ medewerkerd die zorgen dat ze consultants en adm medwerkers hebben etc. etc. etc. Die prijs is natuurlijk niet gebaseerd op alleen het werk van de consultant........ Bovendien kreeg ik de garantie dat ik na mn proeftijd (3mnd) een leuke verhoging krijg...... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
Raymond, maak je geen zorgen. Ga lekker verhuizen naar CZ en aan de slag bij Accenture. Mischien valt het bij Accenture voor jou allemaal best mee.
Alleen een vriendinnetje van mij heeft ook heel slechte ervaringen met Accenture. Ze heeft er bijna 1 jaar gewerkt en ook haar werden steeds dingen beloofd, maar die afspraken werden nooit nagekomen. :traan: Dat is ook de reden waarom ze daar weg is gegaan. Maar enfin, als het jou daar ook niet bevalt, kun je altijd nog verder kijken, je woont dan tenslotte al in Praag en als je hier eenmaal woont is het veel makkelijker om een andere job te vinden. Dus hoe dan ook, het pakt voor jou altijd positief uit. Veel succes straks.
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
|
Tieske,
Is dan toch wel vreemd, want het bedrijf heeft zelfs prijzen gewonnen vanwege het personeelsbeleid. Ze schijnen erom bekend te staan, goed voor het personeel te zijn..........Misschien dat schijn bedriegt? En joh, als het idd niets is, dan kan ik idd sneller iets anders vinden. Je zit tenslotte dichter bij het vuur....... Ik zie het allemaal wel, kan in ieder geval zeggen dat ik het geprobeerd heb.... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Moderator
|
Accenture heeft meerdere entities onder zich (van Consulting tot Services - waaronder dus o.a. de outsourcing jobs vallen)
Van insiders heb ik ook gehoord dat het er errug Amerikaans aan toe gaat: zoals voorschriften voor de lengte van je nagels toe. Vergeet niet dat Accenture vroeger eigenlijk Andersen Consulting heette... ja inderdaad die beruchte....
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
haha, gelukkig ben ik daar dan alvast aan gewend, werk nu ook bij Amerikaans bedrijf, die ook aan SOXX ed moet voldoen en ik ben al 4jr tegen heilige huisjes aan het schoppen............and u know what??? I'm loving it!!
Maar Smajlik, hoezo de beruchte??? De vorige entiteit zegt mij niet zo gek veel, dus zou graag willen weten waarom ze zo berucht zijn...... krijg steeds meer de bibbers zo, hahahahahahahaha |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Moderator
|
nooit van frauderende accountacy-kantoren gehoord?.... Enron affaire?
oeps zie hier: http://www.nupge.ca/news_2002/news_ja02/n15ja02a.htm en SOx.... grootste poppenkast die ze ooit bedacht hebben... maar die wel vreselijk goed betaald. Je moet dat maar eens goed op je CV zetten en je kunt je salariseis 3x ophogen
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
meen je niet? hebben zij met die Enron affaire te maken???
hahaha, heb ik weer Ga meteen die link es ff bekijken..... en wat betreft sox, wij zeggen altijd: sox sucks het gaat idd nergens over, als je een rol wc papier nodig hebt, moet de hele wereld er al een handtekening voor zetten...... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Moderator
|
niet alleen hebben zij die boekhouding vernaggeld, maar ook de campagne van die amerikaanse cowboy in het witte huis medegefinancierd
.... nu zijn die meerdere-layer rollen best wel lang tegenwoordig... maar zonder gekheid: 't is wel hot business.
|