![]() |
|
|
#1 |
|
Lid
|
Grafkelder onder een kathedraal in Praag?
Ik ben eens een keer in Praag geweest en heb ik een grafkelder bezocht. Deze zat onder een kathedraal. Onder in de kelder een belangrijk iemand (weet niet meer wie het was) met daarnaast zijn vrouwen of kinderen. Is dit in de St. Vitus of ergens anders? Kan iemand me dat vertellen? En kan iemand me vertellen of dit nog steeds toegangkelijk is?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lid
|
Nou, ik ben al een aantal keren in de Vitus geweest maar het is mij nooit opgevallen dat er een grafkelder onder zit...
En v.w.b. de klim omhoog..Ik begin altijd bovenaan de burcht dus klimmen is voor mij niet van toepassing :-D |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Ik ga altijd met lijn 22 naar boven en loop dan naar beneden
Maar ik denk ook dat het de st Vitus is Je moet dan wel voor het bezichtigen van de kerk hebben betaalt om ook de krypte te kunnen bezichtigen Ik ben vandaag naar de krypte geweest in de cathedral of st Cyril and Methodius. Indrukwekkend. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Super Lid
|
als je de toren wil beklimmen of de grafkelder wil zien moet je een speciaal kaartje kopen dan kan je ook naar het gouden straatje als je wil en nog meer dingen bekijken je kan verschillende combies nemen en je moet ze komen bij de sint vitus.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Ligt eraan wanneer je bent geweest. Tot een jaar of 7 geleden was alles nog gratis toegankelijk.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Super Lid
|
ik ben er geweest in 2004
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Legende
|
bron : Prague Daily Monitor
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...40532i20060906 de St Vitus kerk is sinds 5 september weer in handen van de tsjechische katholieke kerk. de dienst praagse kastelen droeg het gebouw over na een gerechtelijke uitspraak. er is 13 jaar van getouwtrek aan vooraf gegaan. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
er is in ieder geval echt een crypte onder de cathedraal (st vitus). Ook ik ben er pas geweest.
Ik ben er in '98 ook geweest, maar alleen in de toren. Ik herinnerde het mij niet dat je toen een kaartje moest kopen, maar dat is me nu meteen duidelijk geworden. Dat er een mucha raam was, wist ik ook niet meer. Heb weer erg genoten van de cathedraal. Beetje druk dat wel......... en als je foto's wilt maken dan moet je daar ook nog een apart kaartje voor kopen. (zo niet heb je gelijk een bewaker op je nek) |
|
|
|