Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Accommodaties
Universiteiten/studentenhuizen als vakantieverblijf?

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 23-04-04, 10:35   #1
citrón
Lid

citrón's avatar

hoi!

Ik heb al es gehoord dat sommigen tijdens de vakantie in kamers van de universiteit slapen... Kan iedereen daar slapen en hoe gaat dit in z'n werk?

Groetjes
citrón is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-04-04, 10:51   #2
Robert
Geroyeerd lid

Re: Universiteit als vakantieverblijf ?

Ja dat kan. De studentenhuizen staan dan leeg en om toch geld te ontvangen, worden de kamers verhuurd. Ik zal eens snuffelen op internet, daar moet zeker iets te vinden zijn.
Robert is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-04-04, 11:05   #3
Bartiku
Super Lid

Bartiku's avatar

Nationaliteit:

Tijdens mijn stage heb ik in zo'n studentenhuis (kolej) gewoond: gouden tijd. En inderdaad werden we er half juni uitgegooid. Kamers moesten helemaal leeg: alle studenten moeten dan spulletjes weer naar de ouders brengen. Boel wordt meestal weer 'ns geverfd. Als het verhuurd wordt, lijkt het me een gezellige boel - vooral als er toch ook een aantal CR studenten nog achterblijven. Enne.. luxe hoef je niet te verwachten: gemeenschappelijke douches voor hele etage zijn de norm; maar 'n paar koleji hebben douches voor twee kamers. Zelf zat ik in Praag 4, Podolí, kolej van de CVUT: goed bereikbaar per metro C, mooie buurt op rond te lopen (Vysehrad, Kavci Hora). Maar zorg dus wel voor die luxere kamers...
Bartiku is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-04-04, 12:29   #4
Jacques
Actief Lid

Jacques's avatar

Nationaliteit:

Robert moest je wat vinden,graag ook de prijsindicatie voor scholieren.
Jacques is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-04-04, 19:30   #5
Juan
VIP Lid

Juan's avatar

2 jaar geleden een nacht in een studentencomplex in Dejvice (Praha 6) overnacht. Was wel in april. Kostte me destijds 250 Kc.
Juan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-04-04, 20:44   #6
Evi
Volwaardig Lid

Nationaliteit:

Voor informatie over toeristische accomodatie in een studentenhuis van de Karesluniversiteit:
http://www.cuni.cz/cuni/uz/kolmen/ko...cke_ubytovani/
(Praag, Pilsen en Brandys nad Labem).
Ook tijdens het academiejaar zijn er kamers beschikbaar.
Bijvoorbeeld in Kajetanka, Praag 6, zijn er gerenoveerde kamers voor toeristen, die zijn wel iets duurder dan de niet-gerenoveerde die alleen tijdens de zomer worden verhuurd.
Moet wel zeggen dat de organisatie niet altijd even 'flexibel' is. De prijzen kloppen ook niet altijd, soms in je nadeel soms in je voordeel, organisatie dus . In ieder geval voor diegenen die nog niet de geneugten van het leven op een Tsjechisch studentenhuis kenne, een aanrader , meestal zijn ze op een ubytovaci kancelar zo ontzettend aardig (!).
Evi is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed