het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 05-09-06, 10:32   #11
Volwaardig Lid

Jana's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Krulletje schreef:
Voor zover ik weet zijn alleen in Praag en Olomouc internationale scholen (corrigeer mij a.u.b. indien ik 't mis heb) dus zou het die omgeving moeten worden.
Een derde mogelijkheid zou kunnen zijn het grensgebied en dan een goede school in Duitsland? Wie heeft daar ervaring mee?
Ok in Brno zit een internationale school: http://www.ebsbrno.com/ .Het voordeel van deze school - Tsjechische en internationale klassen!!!
Jana is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-09-06, 10:34   #12
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Het schholgebeuren..

Dit is echt heel moeilijk voor mij. We hebben drie kinderen, leeftijd 5, 10 en 12.
Mijn dochter van 10 is echter een kind met zgn. PDD-NOS. Ik hoop dat een aantal van jullie hier iets van weet, het is vrij complex om even uit te leggen. Houd 't er maar op dat ze bovengemiddeld intelligent is, maar door een aan autisme verwante stoornis extra begeleiding nodig heeft op school. Zij is een zgn. dromer. Momenteel zit ze op een speciale basisschool en heeft ze medicatie voor haar concentratie.
Door de verhalen die ik gehoord heb over de aanpak in het basisonderwijs lijkt een Tsjechische school mij voor haar derhalve niet geschikt.
De internationale school in Olomouc daarentegen is kleinschalig, en geeft veel persoonlijke aandacht aan ieder kind.
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-09-06, 10:35   #13
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Jana schreef:
Ok in Brno zit een internationale school: http://www.ebsbrno.com/ .Het voordeel van deze school - Tsjechische en internationale klassen!!!
Dank je! Die wist ik nog niet. Ga meteen even kijken.
Oud 05-09-06, 10:44   #14
VIP Lid

Smajlík_M's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Krulletje schreef:
Het schoolgebeuren..
in dat geval heb je wel een serieuze overweging; of zo'n internationale school per definitie wel toegerust is hierop, weet ik eerlijk gezegd niet zo.

bovendien zijn er genoeg (kleinere) Tsjechische scholen die ook speciale programma's hebben moeten invoeren vanwege specifieke aanpassingseisen van een of meerder leerlingen (ook vanwege taal- of leerachterstanden kinderen, etc). Dus onoverkomelijk is het in elk geval niet, maar dat zal sterk afhankelijk zijn van de individuele school zelf, en de toewijding van het personeel - die is er vaak ook wel.

(dus ajb niet allemaal tegelijk met doemverhalen komen dat dat in Tsj niet voorkomt, want dat is geen argument om op voorhand de mogelijkheden uit te sluiten)
Smajlík_M is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-09-06, 10:49   #15
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Dat zul je van mij ook nooit horen. Ik denk alleen dat het op afstand heel moeilijk wordt om nou net dat éne geschikte schooltje eruit te pikken. Tenminste, ik neem aan dat je zo'n school regelt vóór je vertrek. Maar misschien is het wel naief van mij om te denken dat ik met een internationale schhol altijd safe zit.

Iemand ervaring met deze scholen?
Oud 05-09-06, 11:16   #16
VIP Lid

Smajlík_M's avatar

Nationaliteit:
by the way: deze discussie over scholen wordt thans ook in "emigratie?" gevoerd...
Smajlík_M is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-09-06, 11:51   #17
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Klopt. Moeten we niet overzetten naar onderwijs in Tsjechie?
Oud 05-09-06, 12:21   #18
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Maar ondertussen wordt het wat moeilijk om je te helpen zoeken naar onroerend goed, als je zelf nog niet precies weet waar je ergens heen wilt. Of zoeken we nu gewoon overal
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-09-06, 13:09   #19
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
We zullen eerst het schoolgebeuren afgerond moeten hebben.
Maar tips over betrouwbare onroerend goed makelaars zijn welkom.
Lopen er nog meer Hutterds rond in Czech?
Oud 05-09-06, 13:11   #20
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Als ik overigens even alleen naar mezelf kijk, kies ik voor de Krkonose.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels