![]() |
|
|
#11 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
Het schholgebeuren..
Dit is echt heel moeilijk voor mij. We hebben drie kinderen, leeftijd 5, 10 en 12. Mijn dochter van 10 is echter een kind met zgn. PDD-NOS. Ik hoop dat een aantal van jullie hier iets van weet, het is vrij complex om even uit te leggen. Houd 't er maar op dat ze bovengemiddeld intelligent is, maar door een aan autisme verwante stoornis extra begeleiding nodig heeft op school. Zij is een zgn. dromer. Momenteel zit ze op een speciale basisschool en heeft ze medicatie voor haar concentratie. Door de verhalen die ik gehoord heb over de aanpak in het basisonderwijs lijkt een Tsjechische school mij voor haar derhalve niet geschikt. De internationale school in Olomouc daarentegen is kleinschalig, en geeft veel persoonlijke aandacht aan ieder kind. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
bovendien zijn er genoeg (kleinere) Tsjechische scholen die ook speciale programma's hebben moeten invoeren vanwege specifieke aanpassingseisen van een of meerder leerlingen (ook vanwege taal- of leerachterstanden kinderen, etc). Dus onoverkomelijk is het in elk geval niet, maar dat zal sterk afhankelijk zijn van de individuele school zelf, en de toewijding van het personeel - die is er vaak ook wel. (dus ajb niet allemaal tegelijk met doemverhalen komen dat dat in Tsj niet voorkomt, want dat is geen argument om op voorhand de mogelijkheden uit te sluiten) |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
Dat zul je van mij ook nooit horen. Ik denk alleen dat het op afstand heel moeilijk wordt om nou net dat éne geschikte schooltje eruit te pikken. Tenminste, ik neem aan dat je zo'n school regelt vóór je vertrek. Maar misschien is het wel naief van mij om te denken dat ik met een internationale schhol altijd safe zit.
Iemand ervaring met deze scholen? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
VIP Lid
|
by the way: deze discussie over scholen wordt thans ook in "emigratie?" gevoerd...
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
VIP Lid
|
Klopt. Moeten we niet overzetten naar onderwijs in Tsjechie?
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Forum Freak
|
Maar ondertussen wordt het wat moeilijk om je te helpen zoeken naar onroerend goed, als je zelf nog niet precies weet waar je ergens heen wilt. Of zoeken we nu gewoon overal
![]() |
|
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
We zullen eerst het schoolgebeuren afgerond moeten hebben.
Maar tips over betrouwbare onroerend goed makelaars zijn welkom. Lopen er nog meer Hutterds rond in Czech? ![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
VIP Lid
|
Als ik overigens even alleen naar mezelf kijk, kies ik voor de Krkonose.
|
|
|
|