|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
VIP Lid
|
De campingjacht gaat door
Ik spreek (nog) niet goed Tsjechisch. Ik ben eigenlijk op zoek naar onroerend goed bedrijven á la Tsjechie totaal. Dus nederlands, engels, duits, prima! Maar Tsjechisch....
Wij zijn op zoek naar een camping of een recreatie terrein dat hier geschikt voor is. Wie iets weet mag 't zeggen.
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Eureality.nl dan... zij spreken nederlands... zitten alleen in omgeving nachod
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
Oei, mooie streek. Maar geen internationale school in de buurt, denk ik. Ben gezegend met drie dochters, en die moeten het eerst onder de pannen.
Ik ga toch wel kijken, bedankt.
|
|
|
#4 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Een derde mogelijkheid zou kunnen zijn het grensgebied en dan een goede school in Duitsland? Wie heeft daar ervaring mee?
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
[goede school in Duitsland?
dan kun je net zo goed in nederland blijven wonen...je kinderen leren heel snel tsjechisch...ik denk juist dat wanneer je ze op een internationale school plaats. ze slecht tsjechisch leren spreken en ze buiten de maatscappij hougt op school maken ze vrienden gaan ze samen naar sport en niet naar een school waarvan de meeste kinderen met hun ouders weer mee verhuizen naar een ander land |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Forum Freak
|
Ik ben het wel een beetje met Brno05 eens, maar hoe oud zijn jullie kinderen? Want op een internationale school krijgen ze toch ook in een andere taal les dan hun moederstaal, waarom dan niet proberen of ze het tsjechisch onder de knie krijgen.
|
|
|
|
#9 |
|
Forum Freak
|
Als je je kinderen wilt laten integreren in Tsjechië (en dat wil je neem ik aan) is dat alleen mogelijk als je ze op de plaatselijke school doet om met de plaatselijke mensen om te laten gaan.
Een internationale school is naar mijn inzicht veel meer bedoeld voor mensen die overal twee of drie jaar blijven. Dan hoeven de kinderen hoofdzakelijk met Engels te leven en te werken. Dat is dus iets heel anders dan emigreren naar een land.
|
|
|
#10 |
|
Moderator
|
Naar mijn mening laat je je keuze voor je onroerend goed aanschaf teveel leiden door het idee dat je kinderen niet naar een Tsjechische kunnen.
Zoals voorgaande leden ook aanhaalden (ook in andere discussies hier op het forum): een internationale school zal hen zeker geen voordeel geven om in Tsj te leven (mits ze door omstandigheden-omgeving zelf snel Tsjechisch leren (wat in zo'n geval nog te bezien valt) en je krijgt de situatie dat je in een "engelse omgeving" blijft hangen. Internationale scholen zijn niet bedoeld voor mensen die zich in Tsjechie willen vestigen. Meer voor diplomaten of businessmanagers die na een tijdje weer naar een Timbuktu bestemming moeten. (Denk ook aan de nogal hoge kosten voor deze instituten) Bovendien zie ik eigenlijk helemaal niet een probleem om kinderen op een Tsjechische school te hebben. Voor zover ik mijn informatie juist is, hebben al miljoenen Tsjechen op een Tsjechische school gezeten en zijn een behoorlijk aantal hoog opgeleid. Je kunt (vanuit je traditionele Nederlandse) belevingswereld/optiek misschien vreemd tegen het Tsjechisch systeem aankijken, en niet met alle methodieken eens zijn. Wel kan ik zeggen, dat vanuit mijn achtergrond (en ook pedagogische vakken gehad hebbende tijdens mijn opleiding) het Nederlands systeem ook niet zaligmakend is, zeker als je ook ziet hoe de laatste 10 jaar geexperimenteerd is door halstarrige staatssecretarissen. Hierin sta ik niet alleen, en hoor ik heel veel klachten van unviersiteitsdocenten over het niveau van de zgn "zelfstandigdenkende" nederlandse studenten... Zet je over die barriere heen, en heroverweeg of de internationale school wel zo bepalend moet zijn voor de woonplaats waar je je wilt vestigen.
|
|
|