|
|
![]() |
||||||
| Poll-resultaten bekijken: Ski's huren - wat adviseer jij ? | |||
| Je kunt beter vooraf ski's in Nederland huren |
|
2 | 2,41% |
| Huren in Tsjechië is het makkelijkst en de ski's zijn van goede kwaliteit |
|
67 | 80,72% |
| Huren in Tsjechië is het makkelijkst, maar de kwaliteit laat te wensen over |
|
4 | 4,82% |
| Je kunt beter zelf iets tweedehands op de kop tikken |
|
10 | 12,05% |
| Stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken | |||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo Ton,
Wij zijn ook dit jaar voor de 2e keer naar Tsjechie gegaan.Ik die eerst gruwelde van wintersport (dacht aan koud weer enzo...).Vorig jaar eerste keer naar Tsjechie gegaan(Boheemse Woud) met mijn man ,zoon ,dochter en vriend,ouders vriend zus en broer en vriendin...dus met zijn elven!Wij als ouders hebben alleen gewandeld (was overigens prachtig!) en de jeugd allemaal skieen.Zij hadden vantevoren 1 lesje gehad bij Snowworld in Landgraaf! En na 2 dagen skieden ze allemaal of ze nooit anders gedaan hadden.We zijn die week allemaal verliefd geworden op de wintersport.Dus zijn we dit jaar weer gegaan maar dan naar het reuzengebergte nl:Harrachov. Mijn man en ik (beide 49 jaar) wilden perse ook skieen leren en hebben van te voren 1 les (ik 2 lessen) in Landgraaf gehad.Mijn man lukt het prima maar ik had meer moeite.Ik ben banger om te vallen daar ik eerder al eens met een val mijn heup heb gebroken.Dit was gebeurde in Tunesie op het strand met beach-volleybal...ja hoe is het mogelijk he.Dus ik wil wel skien maar ben heel voorzichtig.Ik doe alles in mijn eigen tempo.Dus in Harrachov heb ik een prive les van 4 uren besproken.De leraar kwam sowieso een half uur te laat, sprak bijna geen engels/duits en zij nadat ik de skies aanhad en wat armen beenbewegingen had gemaakt om te rekken: zo nu skie maar achter mij aan naar de sleeplift...ik was heel verbaasd en werd boos en zei dat hij me eerst eens moest leren hoe ik moest skieen ,remmen etc.Dat was echt een hele slechte leraar!Na de eerste dag 1 uurtje les bij hem ben ik niet meer gegaan.Was wel mijn geld kwijt... Mijn dochter heeft me de dag erna geholpen een paar uurtjes en aan het einde van de week skiede ik met heel veel plezier met gemak op de blauwe piste!!!Oh wat was ik trots op mezelf.Ik hoop dat ik volgend jaar weer een week kan gaan, dan willen we ook naar Rokytnice omdat ik heb gehoord dat men daar mooie blauwe pistes heeft.Ik vond in Harrachov maar een echte blauwe piste en om daar te komen moet je eerst enkele honderden meters te voet met je skien op de nek omhoog klauteren om dan weet ik hoe lang in de rij aan te sluiten.Erg vermoeiend en daar gaat veel verloren tijd in zitten!De skileraar was overigens van Classic Ski-school.De skis die mijn zoon en vriendje hadden gehuurd ook bij deze school waren prima!Ik heb skis kado van mijn man gekregen voor mijn verjaardag!Dit zijn de zg.WEDZES skies .Deze zijn een stuk korter als normaal(1.27)(zijn geen blades!!!) en hier kun je snel en goed mee skieen! De skischoenen heb ik voor 20 euro bij www.marktplaats.nl gekocht.Mijn man,dochter en vriend hebben daar hun hele ski-uitrusting(behalve kleding) gekocht en voldoet prima.Alleen mijn dochter gaat zo vaak dat ik denk dat we haar voor Kerst en haar verjaardag ook Wedzes kado (168.00euro incl bindingen) doen.Ze heeft op de mijne geskied en vond ze super.Zij heeft nog ouderwetse alpine skies die eigenlijk veel te lang zijn voor haar! Al bij al kun je dus goed huren in Tsjechie zelfzeker als het de eerste keer is.Als je ze hier huurt moet je ze ook meeslepen.Wij hadden een groete (460liter)skibox gekocht(145.00euro) waar 4 paar skis ingingen en ook nog een hoop bagage.Want we zijn met een auto(6 personen gegaan)En dat ging prima zo! Ik zou voor de zekerheid 1 of 2 lessen in Nederland pakken.Is wel veel duurder dan in Tsjechie maar dan heb je in elk geval een goede basis.En wat betreft de skilift:ja daar kukelde ik iedere keer uit...dus is goed als je dat ook al hier eens geprobeerd hebt(dit ligt zeker alleen aan mij want die anderen vielen nooit...?) We hebben super genoten en leeftijd zegt niet altijd alles.Wat je echt wilt doen moet je op zijn minst als je de mogelijkheid hebt proberen!Dan kun je later nooit zeggen:had ik toch maar...etc!! Heel veel succes en als je vragen hebt mag je me ook mailen ofzo. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
|
Ik had geen naam van een ski school vermeld omdat ik dacht dat wij gewoon pech hadden maar ook wij hadden classic ski school.
Wij hadden ons opgegeven voor de engelse taal. De ene leraar sprak wel engels maar de leraar die smiddags les gaf sprak engels/duits door elkaar en was niet te volgen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo Ineke,
Ik denk dat we dan allebei pech hebben gehad want ik heb ook begrepen dat er wel goeie leraren bij Classic skischool waren.Voor een eventuele volgende keer denk ik dat we zelf wat mondiger moeten zijn en gewoon erop staan dat we een andere leraar willen.Maar meestal durven we dat niet..(ik ook niet hoor)... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
Kosten skipas en skiverhuur in Cerny Dul
Hallo Tsjechië-idolaten!
Wij zijn net een week thuis van onze eerste vakantieweek in Tsjechië en zo enthousiast dat we zojuist onze eerste wintersportvakantie hebben geboekt. We gaan met 8 personen naar Cerny Dul. Nu vinden we heel veel informatie op het forum maar waar we ook nieuwsgierig naar zijn zijn de prijzen van de skiverhuur c.q. skipas. Is er iemand die weet hoe de prijzen daar ongeveer liggen? Groet van Cees en 10 |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Lid
|
Volgens mij heb ik jullie gezien in restaurant Herman, kan dat kloppen
?Hier staat een prijslijst: http://www.holidayinfo.cz/cenik.php?...=2&loc=8&prg=0 Dus, stel je gaat in het hoogseizoen, dan betaal je 2030 kronen voor een 5 daagse skipas.. ongeveer 70 euro denk ik. |
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt Tomm voor je snelle reactie en je verwijzing naar een duidelijke site met alle prijzen.
Dat je ons in restaurant Herman hebt gezien klopt want daar zijn we 2 keer geweest waar we lekker en goedkoop hebben gegeten.Ik begrijp dat je ons hebt herkent van de foto op het forum, we vragen ons natuurlijk nu wel af wie jij was...... Groet van Cees en 10 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Lid
|
Haha, ik zat met mn ouders in de hoek, ehm.. bij een landkaart met relief. Haha, niet echt duidelijk.. wat ik me wel herinner is dat mijn vader een of andere vage opmerking maakte over een mega-palacinka. Iets met calorien? Of iets dergelijks. Het was wel grappig bedoeld, niet zo'n opmerking van "Dat zou ik maar niet doen.. " Begrijpen jullie het nog? Haha
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nieuw Lid
|
Hahaha we herinneren jullie zeker nog Tom aan de andere kant van het restaurant! En Cees en onze zoon lieten zich de palacinky keer op keer goed smaken
Nogmaals bedankt en groeten van Cees en 10 |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Moderator
|
Zo, en na dit gezellige intermezzo maar weer terug naar het eigenlijke onderwerp? Jullie kunnen natuurlijk ongestoord verder herinneringen ophalen per PM of e-mail, mochten jullie dat willen...
![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuw Lid
|
Kun je met carnaval nog ski's huren?
he ik ben mick en ik ga met de carnaval op wintersport met mijn gezin .alleen we zijn bang dat het zo druk wordt dat we geen ski's en schoenen meer kunnen huren. weet iemand mischien of je er nog wel kunt huren of er vlakbij ski's kunt huren. en is het daar leuk in kramolin lipno om te skieen of niet
|
|
|
|