![]() |
|
|
#11 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alphons_Mucha |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Actief Lid
|
Binnenkort gaan we nog weer een paar dagen naar Praag. Weet iemand of er op dit moment nog weer ergens een tentoonstelling rond Mucha is. Het Mucha museum hebben we al bekeken dus het gaat ons echt om een andere tentoonstelling.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
Alphonse Mucha
Hallo!! Ik ben net nieuw hier op het forum, en surfte er per ongeluk tegen aan...
. gelukkig maar! Ik was eigenlijk op zoek naar informatie over Alphonse Mucha, de Jugendstilkunstenaar bij uitstek! Ik zoek vooral info over zijn Slavische epos, met name dan hoe dat ontvangen werd door het Tsjechische volk zelf in die tijd en wat voor invloed het heeft gehad. Wet iemand een goed boek erover? Of een goeie site? Kan bitter weinig vinden op internet helaas...Graag lees ik jullie reacties!! groetjes, Emma |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
welkom, wss ken je deze site al http://www.mucha.cz/ ?? van daaruit kom je ook uit bij de foundation.
PS. je naam is erg grappig op het tsjechisch ![]() |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
|
dankje! ja die site had ik al eens gezien... het gaat mij ook heel erg om de 'slavische reacties'. Heeft het het tsjechisch nationalisme heel erg gesteund en ik welke mate?
ps wat betekent mn naam dan...? ik heb ook wel eens gehoord dat t iets vreemds is...:-). is t heel erg? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Legende
|
Hier, in het Engels weliswaar, meer over het Slavisch epos Slavic epic.
Tevens meerdere links met betrekking tot Mucha.
|
|
|
#18 |
|
Super Lid
|
Licht off topic, maar toch: Hmmm... verzuchting, eindelijk weer eens wat cultuur tussen alle campingellende!
|
|
|
#19 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Je schrijft het iets anders maar de uitspraak (op zn NL) is gelijk en kun je vrij vertallen, naar "keuteltjes".... niet erg dus maar wel grappig |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
Idd naast vakantiepret en leed(vermaak) is het leuk om weer eens wat cultureels te lezen.
Op de site kwam ik tegen dat recent dus besloten is om de schilderijen terug te halen naar Praag. Heb ze zelf al eens gezien in Moravske Kromluv, denk dat het meer bezoekers trekt wanneer ze in Praag zijn. Freddie, bedankt voor de link |
|
|
|