|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Salarissen en arbeidsvoorwaarden in Praag
Hallo!
Laat ik mij eerst even voorstellen, mijn naam is Karin en ik ben 29 jaar. Ik zit op dit moment in een sollicitatieprocedure bij een bedrijf wat mensen zoekt in Praag. Ik heb echter geen zicht op de salarissen in Tsjechie en in het bijzonder Praag. Het bedrijf (een grote multinational) heeft gesproken over een salaris van 800-1000 euro bruto per maand. Het gaat om een HBO-functie dus dit lijkt voor ons Nederlanders natuurlijk wat weinig maar de contactpersoon van het bedrijf heeft me gezegd dat hiervoor in Praag goed te leven is. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van mensen dus laat alsjeblieft weten wat je hiervan vindt! Alvast bedankt! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Hoi Karin,
Volgens mij kun je met zo'n 1.000,- euro bruto in Praag wel rondkomen...Lijkt mij ook een redelijk gemiddeld (MBO?) salaris, maar afhankelijk van je werkervaring, talenkennis en exacte HBO richting kun je in Praag toch ook wel banen vinden van rond de 60.000 Kc bruto (circa 2000 euro). Ik zou toch meer vragen (niet vragen=niet krijgen ) en anders verder zoeken.Succes met de sollicitatie. Mathijs
|
|
|
|
#3 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
S6 |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nieuw Lid
|
Mmmm moeilijk moeilijk, het gaat inderdaad om een HBO-functie dus daar wil ik dan natuurlijk wel naar betaald krijgen... En het is bij een multinational die zich bezighoudt met consultancy en dat is meestal toch wel een beter betalende branche. Maar de functie spreekt me wel enorm aan dus ik wil het niet zomaar afzeggen vanwege het salaris.
Ik ga het gewoon aan ze voorleggen en zie wel hoe ze reageren. Maar in ieder geval tot nu toe alvast erg bedankt voor alle reacties! Karin |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Veel succes met je verdere sollicitatie Karin.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Heb bij diezelfde Accenture een baan geaccepteerd, maar let wel op. Bij de functie eisen staat het volgende: Second education or university (VMBO, HAVO, HBO). Wij in NL weten dat VMBO in de verste verte niet lijkt op HBO, maar of zij dat weten?? Weet je dus heel zeker dat het om een HBO functie gaat???
Ben ook ni top tevreden met het salaris, maar ze verzekerde me dat na m'n proeftijd er al een verhoging in zit..... Suc6 ermee...... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
|
Het gaat inderdaad om Accenture, goh wat jullie schrijven klinkt niet echt uitnodigend om voor dit bedrijf te gaan werken. Ik kijk wel hoe het verder gaat en of ik er een beter salaris uit kan slepen of beter op zoek kan gaan naar iets anders (wellicht bij Interbrew? Ik zal hier eens naar op zoek gaan)...
Ik zal voor alle nieuwsgierige mensen laten weten hoe het afloopt! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nieuw Lid
|
Ik heb hier ook op gesolliciteerd, maar zit nog in de intake fase zeg maar. Ik heb er ook nog niet zo heel veel informatie van. Een drietal a-viertjes en dat is het. Heb dus nog wel veel vragen.
Ben wel benieuwd hoe het bij jou verder verloopt. Zelf lijkt het me wel een uitdaging. En als je rond kan komen van het salaris dan is dat niet zo'n grote drempel, maar iets meer zou wel mooi zijn natuurlijk. Maar de ervaring telt ook mee. |
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo allen, jammer genoeg heb ik ook een uitnodiging van ze gekregen om bij hen te komen praten over mogelijke functies op HBO (+) niveau. Ik ben duidelijk geshockeerd dat ze zoooo weinig betalen. Daarnaast, helemaal het toppunt, heb ik mijn ticket er naartoe geboekt, krijg ik helaas niet van ze terug (geen reiskostenvergoeding) en blijkt het ook nog eens zo te zijn dat ze sollicitatiegesprekken telefonisch afnemen wat ze vooraf niet aangaven. Vergeet niet dat Praag een dure stad is (tuurlijk kun je ook goedkoop zitten in een van de randwijken), maar dat is voor hen toch nog geen reden om jou minder te behandelen. Mijn Tsjechische nichtjes verdienen niet veel, maar ze weten dat ze je uit Nederland laten komen en dat de salarissen concurrerend moeten zijn. Weet overigens dat Accenture in NL met alle gemak 100-200 dollar per uur vragen voor hun consultants. Dan moet je zeker niet laten gevallen dat je maar 30000Kc krijgt!!
Functie HR manager of Contractmanager;-))? Overigens, in je profiel geef je aan wat je wenst als minimumsalaris.Heb je daar aangegeven dat je meer wil verdienen dan wat ze je nu bieden? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
Kennis van mij heeft ook bij Accenture in Praag gesolliciteer en is op een bijzonder hufterige manier and arrogant behandeld tijdens het sollicitatiegesprek. Ze verkopen zich op de markt als een zeer profesioneel bedrijf (zie o.a. de reklame met Woods op Schiphol etc.) maar intern is het een zooitje.
|
|
|
|